Jeśli denerwujesz się na podwyżki kosztów benzyny, być może zechcesz zaciekawić się tym zagadnieniem, iż istnieje alternatywny sposób na tankowanie auta, jaki jest poprawniejszy dla otoczenia, dla silnika oraz dla budżetu, albowiem kosztuje blisko połowy cena benzyny i oleju napędowego.
Gra toczy się o gaz. W obliczu tych licznych walorów nasuwa się zapytanie, czy w zasadzie należałoby przebudować pojazd pod tym kątem? Zerknijmy!
Przerobienie wozu na gaz – zalety
Koronną zaletą konwersji wozu jest redukcja kosztów paliwa, jaką wolno obniżyć o około 40%. Wynika to z faktu, że LPG podlega o wiele niższemu zużyciu paliwa aniżeli benzyna i olej napędowy oraz chociaż jest mniej wydajny (około 15% do 20%) – redukcja wydatków z nawiązką to rekompensuje.
Piotr Marzec Kraków
Jeśli przekształcisz pojazd, będziesz mieć prawo do obniżenia podatku drogowego, bowiem państwo sprzyja takim rozwiązaniom, z racji tego, że gaz paliwo spalające się w sposób czystszy. Spalając się wytwarza mniej cząstek stałych, a wobec tego może faktycznie przedłużyć żywotność dużej grupy silników.
Co więcej samochody napędzane LPG wydzielają:
• 14% mniej emisji CO2 aniżeli samochody benzynowe,
• 10% mniej niż silniki diesla,
• wytwarzają 50% mniej tlenków azotu niż benzyna,
• wytwarzają 20% mniej tlenków azotu niż olej napędowy.
Jak więc widać są ściśle mówiąc dużo lepsze dla otoczenia. Tym bardziej, jeżeli podróżujesz jednym z mniej oszczędnych wozów, spostrzegasz dziś bez ogródek, że zdecydowanie należałoby rozważyć konwersję wehikułu na gaz. Te wszystkie wyżej wymienione argumenty przemawiają za tym w bezceremonialny sposób.